Back to EQ List

Hell Items

Name Level Armor
p/b/s/e
Avg Dam Area Found Item Type Extra Flags Spell Level Spell 1 Spell 2 Spell 3
some meat  0  ///  d ()  Hell  food   
the plans  0  ///  d ()  Hell  food   
an icy bottle  8  ///  d ()  Hell  potion    47 create spring spring
a prenuptual agreement  11  ///  d ()  Hell  scroll    51 cure blindness blindness detect evil
an unholy symbol  12  ///  d ()  Hell  wand    10 10 10 cure poison
a brown pill  14  ///  d ()  Hell  pill    54 pass door door refresh
a few pieces of coal  16  ///  d ()  Hell  wand  4 Con  11 10 10 remove curse
spectacles  17  ///  d ()  Hell  jewelry  8 Int, 8 Wis 
some rotting flesh  25  8/8/8/4  d ()  Hell  leather_armor   
a golden ring  31  ///  d ()  Hell  jewelry  30 Mana, 2 Hit 
a manes' claws  32  ///  1d24 (12.5)  Hell  weapon  3 Dam 
an engagement ring  33  ///  d ()  Hell  jewelry  -4 Wis, 3 Dam 
the Vorpal Blade  33  ///  2d12 (13)  Hell  weapon  Vorpal, Two-Handed, 4 Dam 
a black leather whip  35  ///  2d13 (14)  Hell  weapon  Anti-Good, 2 Hit 
a box of nails  35  ///  d ()  Hell  staff    46 10 10 general purpose
a demonskin  35  8/8/8/4  d ()  Hell  leather_armor  4 Str, 4 Dex, 4 Wis 
some burning flesh  35  10/10/10/5  d ()  Hell  leather_armor   
demon teeth  36  ///  7d3 (14)  Hell  weapon  5 Hit 
a hickey maker  37  ///  3d8 (13.5)  Hell  weapon  40 Mana, 20 HP, 2 Hit 
a figurine of a black dragon  43  ///  d ()  Hell  wand  Magic  38 10 10 weaken
a figurine of a blue dragon  43  ///  d ()  Hell  wand  Magic  38 10 10 faerie fire
a figurine of a green dragon  43  ///  d ()  Hell  wand  Magic  38 10 10 gas breath
a figurine of a nightmare  43  ///  d ()  Hell  wand  Magic  38 50 50 teleport
a figurine of a red dragon  43  ///  d ()  Hell  wand  Magic  38 10 10 mass invis
a figurine of a white dragon  43  ///  d ()  Hell  wand  Magic  38 10 10 acid blast
a figurine of a winged horse  43  ///  d ()  Hell  wand  Magic  38 50 50 summon
a sharp saw  43  ///  6d5 (18)  Hell  weapon  -2 AC, 4 Hit 
a strange hat  43  10/10/10/5  d ()  Hell  cloth_armor  -4 Int, 2 Dam 
hell hound teeth  43  ///  5d6 (17.5)  Hell  weapon  Flaming, 8 Dex 
a quill  44  ///  3d12 (19.5)  Hell  weapon  -4 Int, 2 Dam 
a black cloak  45  11/11/11/5  d ()  Hell  cloth_armor  2 Hit 
a cleaver  45  ///  6d5 (18)  Hell  weapon  2 Hit, 3 Dam 
a figurine of a horse  45  ///  d ()  Hell  treasure  Magic, 75 Moves 
a wicked-looking trident  45  ///  4d9 (20)  Hell  weapon  Magic, Anti-Good, Two-Handed, 4 Dex, 2 Hit, 2 Dam 
a yellow cloak  45  10/10/10/5  d ()  Hell  cloth_armor  30 Mana, -1 Saves 
an elaborate axe  45  ///  13d2 (19.5)  Hell  weapon  -20 Mana, 4 Hit, 2 Dam 
the angel's skull  45  12/12/12/6  d ()  Hell  plate_armor   
a bloody black talon  46  ///  4d8 (18)  Hell  weapon  Magic, Vampiric, 25 Mana 
a flaming claw  46  ///  7d4 (17.5)  Hell  weapon  Flaming, 4 Str, 3 Dam 
a heated grozing-iron  47  ///  3d12 (19.5)  Hell  weapon  -5 AC, 2 Dam 
a large meat hook  47  ///  13d2 (19.5)  Hell  weapon  Frost, Two-Handed, 2 Dam 
unholy robes  47  11/11/11/5  d ()  Hell  armor  Anti-Good, 75 Mana 
a staff of fireballs  48  ///  d ()  Hell  staff    48 10 10 fireball
an ice spear  48  ///  6d6 (21)  Hell  weapon  Frost, Two-Handed 
the Balor's Maul  49  ///  4d8 (18)  Hell  weapon  Stun, 20 HP, 4 Dam 
a black-hilted sword called "Farslayer"  50  ///  8d4 (20)  Hell  weapon  Invisible, Magic, Two-Handed, 50 HP, 2 Hit, 5 Dam 
the sharp teeth of a lawyer  50  ///  10d3 (20)  Hell  weapon  Magic, Vampiric, 4 Dex, 4 Int 
jar of blood  51  ///  d ()  Hell  potion    46 teleport remove curse curse

Back to EQ List


Dark & Shattered Lands (DSL)
Copyright ©1996 - 2020.
 All rights reserved.